Στο σχολείο του 21ου αιώνα  οι σχολικές εφημερίδες και τα σχολικά περιοδικά αποτελούν σημαντικό δίαυλο επικοινωνίας και διασύνδεσης μεταξύ της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας. Αποτελούν ένα μέσο εξωστρέφειας του σχολείου, το οποίο έχει και μεγάλη παιδευτική αξία και δίδει τη δυνατότητα στους μικρούς μαθητές να μοιραστούν με την κοινότητα στην οποία ζουν αυτά που μαθαίνουν, βιώνουν και αντιμετωπίζουν στη σχολική καθημερινότητα ή να εκφράσουν αυτά που νιώθουν και πιστεύουν σχετικά με αυτά που τους απασχολούν.

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αλλάξει και η εκπαιδευτική διαδικασία, οπότε  η  δυνατότητα αυτή της διασύνδεσης και της επικοινωνίας της σχολικής κοινότητας με την τοπική  αλλά και την ευρύτερη κοινότητα έχει διευρυνθεί και μετεξελιχθεί και σε ψηφιακή μορφή.

Με αυτή τη λογική οι μαθητές και οι μαθήτριες  του Γυμνασίου Τζερμιάδων συνέχισαν την προσπάθεια δημιουργίας του σχολικού περιοδικού Λασίθι News, με στόχο να ενισχύσουν  τη πεποίθηση των μαθητών/-τριών ότι δύνανται, ως ενεργοί πολίτες, να διαμορφώσουν συνθήκες ζωής με το λόγο τους, τη γραφή τους και τις πράξεις τους αλλά και αξίες, στάσεις  που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους σε μια μελλοντική δημιουργική κοινωνία. Επίσης, στο να υιοθετήσουν θετική στάση στη συνεργασία και τη δυναμική της ομάδας, ενισχύοντας τη διαμόρφωση της κοινωνικής τους ταυτότητας.

Ειδικά, ένα μικρό σχολείο ορεινής περιοχής, όπως το δικό μας,  απομακρυσμένο από τα μεγάλα αστικά κέντρα, και μάλιστα με μικρό αριθμό μαθητικού δυναμικού, έχει ανάγκη να αναπτύξει ιδιαίτερες δεξιότητες γλωσσικού και κριτικού γραμματισμού, ικανότητες επικοινωνίας των μαθητών και μαθητριών του, αλλά και να πετύχει την κοινωνικοποίησή τους, την εξωστρέφεια  και τη διάθεσή τους για συνεργασία και ενασχόληση με διάφορα θέματα που θα τους οδηγήσουν και σε οργανωτικές πρωτοβουλίες και υπευθυνότητα στο μέλλον. Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες -στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του σχολείου και της επαφής τους με την κοινότητα- θα  ενεργοποιηθούν σε εξωδιδακτικές δραστηριότητες, θα έρθουν σε επαφή με κοινωνικούς φορείς,  οργανισμούς, σχολεία, θα απασχοληθούν δημιουργικά κατά τον εργάσιμο χρόνο του σχολείου με θέματα του προσωπικού τους ενδιαφέροντος ή των δεξιοτήτων τους, τα οποία είτε αποτελούν προέκταση των μαθημάτων είτε είναι και ανεξάρτητα απ’ αυτά.

Δείτε εδώ το περιοδικό. Καλή ανάγνωση.