Το Γυμνάσιο Τζερμιάδων επισκέφτηκε φέτος τα Ιωάννινα από 2 έως 6 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων.

Η πρώτη  μας στάση ήταν στον ισθμό της Κορίνθου και ακολούθησε ο  Κήπος των Ηρώων και η  λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, όπου θαυμάσαμε «το βαλς των ερωδιών», που αποτελεί ένα από τα  σημαντικότερους οικοσυστήματα της Ελλάδας, αλλά και τις «πελάδες», τις πασσαλόπηκτες καλύβες επάνω από το νερό, που χρησιμεύουν ως αποθήκες στις ιχθυοκαλλιέργειες, τα «διβάρια», όπως τα ονομάζουν οι ντόπιοι.

Συνεχίζοντας, σταματήσαμε στο περιβόητο Γεφύρι της Άρτας που ολημερίς το χτίζανε…το βράδυ εγκρεμιζόταν…και δημιούργησε το θρύλο της ανθρωποθυσίας για τη θεμελίωση των κτιρίων.

Στα Ιωάννινα την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε με επίσκεψη στη Γαλακτομική Σχολή Ιωαννίνων. Το Οροπέδιο Λασιθίου είναι μια αγροκτηνοτροφική περιοχή με δικά μας τυροκομεία και αρκετοί Λασιθιώτες έχουν σπουδάσει στο παρελθόν σε αυτήν τη σχολή.  Θεωρήσαμε, λοιπόν, ευκαιρία να ενημερωθούν οι μαθητές μας για τις μελλοντικές επαγγελματικές τους επιλογές, αν, ίσως, επιλέξουν να σπουδάσουν εκεί… Η Διευθύντρια, κα Μέγα Αλεξάνδρα, αλλά και το διδακτικό προσωπικό και οι σπουδαστές της σχολής μας υποδέχθηκαν εγκάρδια και όχι μόνο μας ξενάγησαν λεπτομερώς αλλά και μας κέρασαν διάφορα παραγόμενα της σχολής, αλλά αυτό που συγκλόνισε τον ουρανίσκο μας ήταν το παγωτό, το οποίο ήταν γευστικότατο!!!

Ακολούθησε η επίσκεψη στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Βρέλλη.  Το Μουσείο φιλοξενεί περίπου 150 κέρινα ομοιώματα και 36 ιστορικά θέματα εμπνευσμένα από σημαντικά γεγονότα της Ελληνικής Ιστορίας. Χωρίζεται σε τρεις ενότητες: 1) την προεπαναστατική ενότητα (12 θέματα), 2) την ενότητα της Επανάστασης του 1821 (6 θέματα) και 3) την ενότητα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου (9 θέματα). Το Μουσείο κλείνει με αναφορές (3 θέματα) και υπενθυμίσεις (5 θέματα) βασικών σημείων της ελληνικής ιστορίας και κατακλείδα αποτελεί το 36ο θέμα του, το εργαστήρι του καλλιτέχνη.

Στη συνέχεια, μεταφερθήκαμε με πλοιάριο στο θρυλικό νησάκι της Κυρά Φροσύνης, το μόνο νησί λίμνης που κατοικείται στην Ευρώπη, στη λίμνη Παμβώτιδα, όπου επισκεφτήκαμε το Μουσείο του Αλή Πασά και περιηγηθήκαμε στα σοκάκια με την παραδοσιακή ηπειρώτικη αρχιτεκτονική και τις χαρακτηριστικές στέγες από σχιστόλιθο.

Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Σπήλαιο Περάματος, που αποτελείται από πολλές διαδοχικές αίθουσες και διαδρόμους με σταλακτίτες, σταλαγμίτες, κουρτίνες και εντυπωσιακές κολώνες σε συμπλέγματα. Μάλιστα, το 1956 βρέθηκαν απολιθωμένα δόντια και οστά αρκούδας των σπηλαίων.

Οι λιγότερο τολμηροί που δεν πήγαν στο Σπήλαιο, περιηγήθηκαν στην πόλη και στο περίφημο Κάστρο του.

Πήραμε το δρόμο της επιστροφής την επόμενη ημέρα με μια γλυκόπικρη διάθεση. Ωστόσο, επιχειρώντας ένα σύντομο απολογισμό του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα της τριήμερης εκδρομής που πραγματοποίησε το Γυμνάσιο μας, νομίζουμε ότι πετύχαμε τους στόχους μας για την ενίσχυση του μαθησιακού και ψυχοκοινωνικού ρόλου του σχολείου, μιας και οι μαθητές πραγματοποίησαν ένα ιδιαίτερο και ωφέλιμο ταξίδι  στην ιστορία, τη λαογραφία, τη γαστρονομία και το φυσικό κάλλος των περιοχών που επισκεφτήκαμε. Επίσης, η ψυχαγωγική διάσταση της εκδρομής υπήρξε εξίσου σημαντική, αφού τα παιδιά ξεκουράστηκαν, γέλασαν, διασκέδασαν, πέρασαν χρόνο μακριά από τις οικογένειές τους, οπότε αυτονομήθηκαν  και έσφιξαν τις σχέσεις με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους.

Ως σχολείο, θα θέλαμε να συγχαρούμε τα μαθητούδια μας για την άψογη συνεργασία τους, την πειθήνιά τους και την καλή τους συμπεριφορά, η οποία συνετέλεσε  και στην επιτυχία της εκδρομής και στην ασφαλή επιστροφή μας!!!

Και του χρόνου!!!!